Більшість публічних бібліотек Вінниччини це доступні наближені до місця проживання, безоплатні місця доступу громадян до інформації.
Досвід бібліотек області щодо розбудови громадянського суспільства в напрямку «влада – бібліотека – громада» має перший етап діалогу ще з 2002 року. Бібліотеки розпочинають масове інформування громадян про діяльність органів влади, програмах розвитку культури районів закріплено інформаційну підтримку бібліотекою органів влади, створення в бібліотеках центрів інформування громадян про рішення місцевих органів самоврядування.
Підключення публічних читалень до мережі Інтернет надає можливості активної їхньої участі у розвитку електронної демократії країни. На жаль, в області до мережі Інтернет підключено лише 328 бібліотек – 36% від загальної кількості, в тому числі лише 37 бібліотек – 33% від загальної бібліотек ОТГ.
Натомість, саме наявність достатньої кількості сучасних компютерів та підключення до Інтернету надає можливість книгозбірням розширювати свої послуги з
• навчання
• доступу
• консультування.
Конкретно з питань:
Навчання: комп’ютерній грамотності; навикам роботи з офіційною інформацією, інструментам е-урядування;
Доступ до: інтерактивного спілкування громадян з органами влади в електронному форматі (звернення, консультації фахівців), участі у законотворчому процесі та у прийнятті рішень на місцевому рівні (наприклад: петиції чи електронна подача документів на партисипативний проект тощо),пошуку інформації та з отримання е-послуг (наприклад податкова та фінансова звітність платника податків в електронній формі до органів Державної податкової служби України, резервування та придбання проїзних пасажирських документів і т.п.).
Консультування це сервісна послуга бібліотеки, яка залежить найбільше від професійної сучасної підготовки бібліотекаря.
Про категорії користувачів: статистична державна звітність і ЕСМАР передбачає фіксування лише вікові категорії, всі інше то окремий моніторинг і вивчення, рішення про яке приймає сама бібліотека.
Немає коментарів:
Дописати коментар